Przesyłanie e- dokumentów
Katalogowanie dokumentów ze względu na ich rodzaj
Możliwość odatowania dokumentów, opisywania, dodawania notatek
Aktualizacja statusu w VAT każdego kontrahenta
Integracja z programami księgowymi
szybka wyszukiwarka dokumentów znajdujących się w systemie
Bezpieczeństwo przechowywania danych
Dodatkowo, system mypanel.pl wzbogacony został o rozbudowane
narzędzia, mające na celu automatyzację wprowadzania i wypełniania
dokumentów, poprawę komunikacji pomiędzy pracownikami biur
księgowych oraz szybkie pozyskiwanie istotnych informacji o klientach.
(optyczne rozpoznawanie znaków - ang. optical character recognition). Jego głównym celem jest przyspieszenie procesu wprowadzania faktur do systemu. Większość programów dostępnych na rynku odczytuje dokumenty i przenosi dane bezpośrednio do programu księgowego. Niestety pociąga to za sobą ryzyko pojawienia się błędów w odczycie danych kontrahenta. Dzieje się tak dlatego, że programy OCR nie zapewniają 100% skuteczności i mogą mylić pewne cyfry. To z kolei wymaga ręcznego poprawiania danych w systemie księgowym i generuje znacznie więcej czasu. OCR dostępny w mypanel.pl wyróżnia się tym, że odczytane dane udostępnia w pliku tekstowym, skąd można je w prosty sposób skopiować i wkleić do systemu. Liczne próby i testy dowiodły, że kopiowanie danych zajmuje znacznie mniej czasu niż sprawdzanie poprawności i edycja pojedynczych dokumentów.
Ta funkcjonalność programu mypanel.pl umożliwia porozumiewanie się pomiędzy pracownikami w obrębie jednego biura. Z powodzeniem zastępuje to inne dostępne komunikatory, eliminując konieczność logowania się i otwierania kilku programów jednocześnie. Uruchomiony system mypanel.pl zapewnia stały dostęp do czatu w trakcie pracy biura księgowego.
Jest odpowiedzią na zapotrzebowanie osób pracujących w księgowości. Forum daje możliwość komunikacji pomiędzy pracownikami różnych biur księgowych, posługujących się systemem mypanel.pl. W tym miejscu mogą oni wymieniać się doświadczeniami, prowadzić dyskusje lub wzajemnie udzielać sobie rad. Wszyscy użytkownicy posługujący się tym narzędziem posiadają własny nick, co sprawia, że mogą zachować anonimowość. Każdy nowy wpis pojawiający się na forum lub czacie, sygnalizowany jest odpowiednim komunikatem, dzięki czemu żadna informacja nie umknie uwadze osób korzystających z systemu.
Lista klientów danego biura księgowego przedstawia ilość i rodzaj przesłanych dokumentów oraz procent w procesie zaksięgowania danej firmy (np. kiedy klient przesłał 100 dokumentów, a zaksięgowane zostało dopiero 50 z nich, przy kliencie widnieje liczba 50%). Ponadto system mypanel.pl daje możliwość opisania każdego klienta wraz ze szczegółowymi informacjami, takimi jak np.: typ działalności, forma księgowości zgłoszenia do VAT PL oraz UE, rodzaj stawek podatkowych, informacja o amortyzacji, rozliczeniu miesięcznym lub kwartalnym. Dzięki tej funkcjonalności księgowy po kliknięciu w profil klienta, ma wgląd do najistotniejszych informacji.
Umożliwia pracę na e-dokumentach, na dowolnym komputerze i w dowolnym miejscu. To doskonała szansa na rozwój działalności biur księgowych, ponieważ teraz mogą świadczyć swoje usługi zdalnie na szerszą skalę – nie tylko lokalnie. I to bez konieczności fizycznego archiwizowania dokumentów.